top of page

קניתי יומן חדש. עכשיו מה!? -מדריך חלק 1

כשקונים פלאנר חדש יש כל כך הרבה התלבטויות. האם להתפשר על יומן במחיר שהוא מתחת ל100 שקל או להשקיע וללכת עד הסוף ובגדול? יומן צבעוני ומעוצב או יומן שחור לבן ונקי? כריכה מעוצבת מראש או מעוצבת אישית? גודל A5 או גודל A6? כריכה ומילוי או הכול בילד-אין? להזמין מחו"ל או לקנות כאן בארץ?

ואז מגיע הרגע שהחלטת, הזמנת והפלאנר שלך הגיע!!! זהו! זה מאחורייך! עכשיו את מתיישבת בשולחן העבודה, פותחת אותו בשבוע הראשון של השנה, מסניפה קצת את הריח של הדפים החדשים, מולך וואשי טייפ, מדבקות, מרקרים ועטים מהממים, ואת מתה להתחיל לקשט. אבל...

איך מתחילים פריסה שבועית ראשונה, או בכללי- איך מתחילים לעצב פריסות שבועיות ביומן??

בשביל זה אני כאן.

אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות ביומן, מעבר לעובדה שהוא מסדר לי את הזמן ואת המשימות במהלך השבוע, הוא לקשט אותו ולעצב פריסות שבועיות שונות ומגוונות. זה הזמן-שקט שלי עם עצמי, כמה דקות שאני מתנתקת מהמציאות ונותנת לעצמי להרגיש כאילו מיקום המדבקה ומיקום הוואשי טייפ ביחס אליה הם כרגע הדברים החשובים בעולם, ועליהם יקום ויפול דבר. רק לכמה דקות :)

אז רציתי לכתוב עבורכן, הפלאנריסטיות, איזשהו מדריך קליל וכיפי ל"איך לעצב פריסות שבועיות ביומן?"

המדריך מחולק לשני חלקים (פשוט כי יש לי הרבה מה להגיד.. חפרנית..) החלק הראשון שכאן, ידבר על הטכני ואיך מתחילים מ-0 לעצב, ולא נבהלים מהשבוע הריק שנמצא לפנינו, והחלק השני של המדריך יפורסם בהמשך :)

אני קוראת לשיטה שלי לעצב מהגדול לקטן.

השלב הראשון: "ראוי לציון".

בודקת האם באותו שבוע ישנם אירועים חשובים, ימים שצריך לציין, חגים.

תשאלו את היומן שאלות: האם יש לי אירוע מסוים, ואם כן אז מה החשיבות שלו? האם הוא תופס לי את כל היום או שמעבר לו יהיה לי יום עמוס? -לפי זה תוכלו לדעת באיזה גודל תוכלו לקשט את האירוע ככה שזה יהיה נכון ומתאים.

חגים בארץ- אין ספור! כמעט כל חודש יש חג או שניים, והרבה פעמים זה מתפרש על כמה ימים בשבוע. האם כבר קבעתם תוכניות לאותו חג? כמה ימים בשבוע הזה זה יתפוס? האם תעבדו בחול המועד או בכלל תטוסו לכל התקופה?

את כל האירועים הייתי כותבת קודם כל בעיפרון, חלש חלש, כדי שאחר כך נוכל למחוק. אם יש משהו שמתפרש על כמה ימים אני פשוט כותבת לדוגמא "ראש השנה" ומותחת חצים ימינה ושמאלה בהתאם לכמות הימים.

עכשיו כשאתן יודעות את האירועים הגדולים והמשמעותיים, הגיע השלב השני: "בשיגרה".

תורים שקבעתן, חוגים לילדים, איסוף מבית הספר, מבחן באוניברסיטה. דברים קטנים שכנראה יש להם שעה מוגדרת ולא יתפסו יותר משורה או שתיים ביומן.

חשוב לציין את כולם ולכתוב לכן. לפעמים, אני אוהבת לרשום את הדברים ה"יבשים" האלו בעט אחיד- שחור או כחול, עם השעה לידם, ואחר כך לקשט באמצעות מדבקות. ולפעמים, אני אוהבת דווקא את הדברים היבשים לכתוב בעטים צבעוניים בהתאם לסטייל של הפריסה השבועית, ואז אני חייבת לכתוב קודם בעיפרון.

השלב השלישי: "רשימות רשימות רשימות".

למי מאיתנו אין דברים שהיא יודעת מראש שהיא חייבת להספיק השבוע, או כל מיני משימות שנגררות איתנו כבר משבוע שעבר? אני תמיד משאירה מקום בשבוע לכמה שיותר רשימות של To Do, To Buy, To Go..

איכשהו אני מוצאת את עצמי ממלאת אותן ממש מהר :)

בדרך כלל ביומנים השבועיים יש מקום מיועד לכך בחלק התחתון של הפריסה, וכדי שזה יהיה מעוצב, אני לרוב שמה וואשי טייפ דק בצבע המתאים לפריסה וכותבת עליו את סוג הרשימה (שופינג/ חשוב לזכור/ דחופים..). אם עוד לא החלטתן על הסטייל של הפריסה- הכול בסדר! אנחנו רק בחלק הראשון של המדריך! בינתיים, רק סמנו לכן עם עיפרון איזה סוג של רשימה זאת תהיה, ואיפה היא תהיה ממוקמת.

השלב הרביעי והאחרון לחלק הזה של המדריך: "למקרה ש.."

להסתכל על השבוע ולראות באיזה חלקים/ימים/שעות יהיה לכן הכי נוח לקשט, להדביק וואשי טייפ, לצייר או לשים מדבקות, ואיזה חלקים בשבוע אתן חייבות שישארו ריקים (בגלל שיעורי בית/ בלת"מים/ אירועים שנמצאים בסימן שאלה).

אתן לא צריכות בהכרח לסמן שום דבר, אלא רק לשים לב איפה אתן מעדיפות שיישאר ריק.

ועכשיו האתגר האמיתי!

בחרו לכן שבוע ביומן, שאתן יודעות שיש בו חגים/ אירועים/ פעילויות/ כל דבר אחר שקבעתן לאותו שבוע, והתחילו למלא אותו לפי השלבים.

בחלק הבא של המדריך שיפורסם ממש בימים הקרובים, אני אסביר איך לעצב, מאיפה לקבל השראה, ואתן דוגמאות לפריסות השבועיות שלי במבט לאחור על השנה החולפת :)

מוזמנות אפילו לשלוח לי את התמונות של איך הפריסה נראית ככה רק עם עיפרון, ואז שנראה איך זה נראה אחרי כל העיצוב ואחרי החלק השני של המדריך! יהיה מעניין!

איך תדעי שיצא החלק השני של המדריך??

טוב ששאלת! בדיוק בשביל זה יש כאן טופס למטה שתוכלי להירשם לרשימת התפוצה שלי, ולקבל עדכונים ראשון על פוסטים בבלוג, מבצעים והנחות מיוחדים ובכללי להתעדכן :)

פוסטים אחרונים
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • White YouTube Icon
  • RSS Clean
bottom of page