top of page

קניתי יומן חדש. עכשיו מה!? -מדריך חלק 2

היוש! איזה כיף שקפצת לפוסט הזה, מקווה שכבר ראית את החלק הראשון של המדריך, ואם לא- כאן תוכלי לקרוא אותו.

אז אחרי החלק הראשון, שבו דיברנו על הטכני והיבש מה שנקרא, וסימנו לנו בעיפרון בשבוע את כל מה שחשוב וחובה שיופיע- הגיע השלב הכי כיפי שיש!!! העיצוב!

אני כבר שומעת מה עובר לך בראש, יש לך כל כך הרבה מדבקות, כל כך הרבה סוגים של וואשי טייפ- דק, דקיק, עבה, עם הדפסים, חלקים, מנוקדים, מה לא. איך יודעים במה לבחור??

אל דאגה.

קודם כל, בואי נשלים עם העובדה שיש לך 52 שבועות לפנייך שבהם תוכלי להשתמש בכל מה שרק תרצי. לכן- בלי לחץ!

אני תמיד בעד לספוג קצת השראה. לפני הכול.

איך אני סופגת השראה??

1. אינסטגרם!

באינסטוש אני עוקבת אחרי האשתגים של פלאנרים: #plannerspreads , #plannercommunity לדוגמא.

שם אני מוצאת פריסות מהממות של בנות מכל העולם שמעלות את השבועות שלהן אחרי כל העיצוב ואחרי כל הרשימות שלהן. בעיניי זה פשוט יצירת אמנות!

בנוסף, יש את האפשרות לשמור תמונות באינסטוש, ולכן יצרתי לי קולקשן של Planner Spreads ולשם אני שומרת את הפריסות האהובות עליי שיצא לי לראות כדי להציץ מדי פעם ולקבל השראה.

2. פינטרסט!

בפינטרסט יש לי לוח השראה שלם שנועד רק עבור פריסות ביומן. כל פעם שאני נכנסת לפינטרסט למטרה מסוימת, אני תמיד רואה בדף הבית גם דברים שקשורים לפריסות שבועיות ונועצת שלא אאבד את זה :)

מוזמנות לעקוב אחרי הלוח שלי בפינטרסט (קליק על התמונה):

עכשיו אחרי שראית קצת השראות, התרשמת מפריסות וממש בא לך להתחיל ולקשט, יש לי כמה טיפים חשובים:

מדבקות-

אני ממליצה להתחיל מהמדבקות שהכי בא לך עליהן. את השאר תשאירי לפריסות הבאות.

גם בהדבקת מדבקות, אני הולכת מהגדול לקטן:

מהאירוע הכי גדול שתופס הכי הרבה שטח ביומן, ומצריך מדבקות גדולות או וואשי טייפ עבה, ועד להכי קטן. בסוף בסוף- בודקת האם יש עוד מקום ואיפה, ככה שאני לא מפריע למקום הכתיבה שאצטרך בהמשך השבוע.

צבעוניות-

שימי מולך את כל הדברים שהם אותם גוונים (וואשי טייפס, גזירות נייר, מדבקות, עטים..) והשאר תזיזי זמנית שלא יבלבלו..

במידה ויש לך יומן צבעוני- וודאי שאין התנגשות בין הצבעוניות של היומן לבין הגוונים של המדבקות שבחרת.

המלצה שלי: להשתמש בשניים עד שלושה גוונים בגג. יותר מזה לפעמים קצת נראה עמוס וצריך קצת יותר להיזהר.

שילובים שאני מאוד אוהבת: שחור+לבן+זהב, צבעי פסטל+כסף, ורוד+שחור, כתום+אדום+צהוב, ירוקים בשילובים עם עצמם.

יכול להיות נושא מסוים (כמו בוהו-שיק של לוכדי חלומות, או מתחת לים עם בת הים, קונכיות וצדפים), שיכתיבו לבד את הגוונים של הפריסה.

עטים-

לפעמים, הבחירה מראש -האם אנחנו משתמשות בעטים צבעוניים כדי להוסיף צבעוניות או דווקא משתמשות בעטים שחורים/כחולים כדי לא לגנוב את ההצגה לשאר הקישוטים- יכולה מאוד לעזור..

וואשי טייפ-

אני מעדיפה להשתמש בוואשי דק לכותרות, ובוואשי בינוני או עבה עבור קישוטים. בדרך כלל יוצא לי לשלב בין שני וואשיים מתאימים בגוונים, אבל משתדלת רק כאשר השבוע יחסית ריק כדי שלא יגנוב לי מהמקום.

יצירת עניין בפריסה-

שילוב בין כמה צורות (דגלונים ומלבנים, עיגולים ולבבות..)

שילוב בין אורך לרוחב. וואשי טייפ ודגלונים יכולים להיות גם לאורך וזה עושה את הפריסה יותר מעניינת.

שילוב של טיפוגרפיה עם איורים.

שילוב של וואשי טייפ חלק לצד וואשי טייפ עם הדפס.

שילוב בין מדבקות בכמה גדלים שונים.

ועכשיו לדבר שהכי חיכיתן לו- מבט לאחור על הפריסות המוצלחות של השנה בפלאנר שלי :)

כבר לא יכולה לחכות לראות את הפריסות המושלמות שייצאו לכן!

אשמח שתשתפו אותי ותשלחו לי תמונות של הפריסות המוכנות :)

שתהיה שנה נפלאה ומעוצבת!!!

ספיר


פוסטים אחרונים
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • White YouTube Icon
  • RSS Clean
bottom of page